Gå til innholdet

    Til rett tid og rett sted

    onsdag 21. april 2021

    Det er nå gjennomført en vellykket produksjonsetting av Imatis løsningen for selvinnsjekk og betaling på Diakonhjemmet sykehus. Prosjektleder Kjersti Austnes fra Vali har sammen med IMATIS prosjektleder Eirik Kjenndalen ledet prosjektet trygt i havn.

    Prosjektet startet opp februar 2020 og gjennom det siste året jobbet for å tilpasse Imatis til Diakonhjemmet sin pasientflyt. Prosjektleder Kjersti Austnes viser til at løsningen på tross av utfordringer som følge av Covid 19- situasjonen leverer prosjektet iht. plan. "Alle i prosjektet har måtte tenke nytt for å sikre god involvering av brukere. Vi lykkes på grunn av dyktige medarbeidere fra Diakonhjemmet sykehus og IMATIS", sier Austnes.

    Prosjektteamet til Diakonhjemmet sykehus består av Holly Ankjell, Bill Strand og Mona Andresen som er forvaltere. Det tekniske teamet er ledet av Thom M Berre (Agiles) og en god testleder og opplæringsansvarlig James William Coward (Vali) som i stor utstrekning har måtte tenke kreativt for å få involvert og gjennomført opplæring av ansatte med minimal fysisk kontakt.

    Løsningen IMATIS –bidrar til å digitalisere innsjekking og betalingsprosessen, og gir pasienten større frihet og mulighet til selv å være en ressurs i pasientforløpet gjennom bruk av selvbetjeningsløsninger.  Løsningen informerer pasienten slik at han/hun kjenner seg ivaretatt gjennom hele sitt forløp på sykehuset og møter til rett tid og rett sted, også når de har flere timer og tiltak på samme dag. Løsningen avlaster poliklinikken for repeterende oppgaver ved ankomstregistrering og fakturering.

    Vali AS


    Vali er et konsulentselskap der faglig dyktighet, engasjement og intern kultur skaper tilhørighet og fellesskap.

    Grensen 13
    0159 Oslo

    Telefon: 22 42 51 00
    E-post: post@vali.no

    Personvernerklæring